Astma tijdens de les LO ( Scriptie Fontys Sporthogeschool-Tilburg ).
Aangepaste les voor leerlingen met een astmatische aandoening.Uit de resultaten van de metingen blijkt dat na een activiteit tijdens de les LO 88% van de leerlingen met een astmatische aandoening volledig hersteld na een rustmoment van 15 minuten,... |
443 |
Concreet klasmanagement
Voor het eerste keer voor de klas - straffen en belonen. |
575 |
Controlekaart klasmanagement.
|
551 |
Didactiek en Motivatie
Onderzoek naar de invloed van didactiek op de motivatie van VMBO leerlingen ( voorbereidend middelbaar beroepsonderwijs – leeftijd van 12 jaar tot 16 jaar ) bij handbal.
Het doel van dit onderzoek is het bestuderen of didactische werkvormen en methodieken een bijdrage leveren aan de bevordering van motivatie bij leerlingen in het VMBO. In dit onderzoek toegespitst op handbal spelonderwijs. |
545 |
Didactische werkvormen en leiderschapsstijlen in de praktijk
Welke leiderschapsstijlen vinden de leerlingen fijn en met welke didactische werkvormen werken de leerlingen graag? |
668 |
Doeltreffend klasbeheer in beeld
Effectief omgaan met de klasgroep |
513 |
Een andere kijk op klasmanagement.
Een leraar zonder respect voor zijn leerlingen, mag ook niet verwachten dat hij van hen respect krijgt. Wie goede straffen wil vinden, moet eerst goed leren belonen en waarderen. |
464 |
Hoe coach ik mijn klas? ( algemene tips )
Hoe ga ik om met probleemgedrag en conflicten? |
496 |
Hou het speels! Spelers ondersteunen in hun spel.
Via het spel leren leerlingen beter tactisch spelen en wordt de cognitieve ontwikkeling gestimuleerd door samen of individueel een spelprobleem op te lossen. |
500 |
Methodieken van sprong- en werpdisciplines in atletiek voor lager en secundair onderwijs.
|
518 |
Kijkwijzer onderwijsinhouden, didactische werkvormen en klassenmanagement
kijkwijzer instructievaardigheden - kijkwijzer afstemming van de opdrachten op de doelen en de onderwijsbehoeften van leerlingen - kijkwijzer individuele verwerking en lesverloop - kijkwijzer beurten geven, feedback en terugkoppeling - ... |
554 |
Methodiek en didactiek Gymnastiek – lager onderwijs
Progressies: grond - rek - sprongen + helpen en bijstaan: de 10 geboden van het helpen. |
560 |
Omgaan met probleemgedrag in de klas en in de turnzaal.
Wegwijs voor de beginnende leerkracht omtrent ordehandhaving. Aan de hand van didactische principes en gedachten proberen we de taakgerichtheid en betrokkenheid in een sterke leeromgeving te stimuleren. |
522 |
Reflectieopdrachten voor lesgevers bewegingsonderwijs.
Opdrachten les- en leidinggeven. Een vragenlijst om beter te kunnen lesgeven. Een hulpmiddel om kritisch te reflecteren over het lesgeven. |
461 |
Tips voor leraren LO – werken aan taalbeleid
Een boodschap is begrepen als het antwoord/de reactie van de leerlingen eenduidig is. Een duidelijke boodschap bevat de juiste informatie, in de juiste hoeveelheid, op het juiste moment, aan de juiste leerling(en). |
509 |