9 voorbeelden van speelse atletieklessen voor kinderen met een handicap
De lessen beginnen met een eenvoudig spelletje naar keuze als warming up. Iedere les bestaat uit een leerdeel en een eindspel en/of wedstrijd. Deze delen kunnen onafhankelijk van elkaar gebruikt worden. |
907 |
Astma tijdens de les LO
Als leraar lichamelijke opvoeding kom je regelmatig leerlingen met een astmatische aandoening tegen (gemiddeld 3 leerlingen per klas). Om goed om te gaan met deze leerlingen is het van belang dat er voldoende kennis is over astma. Astma is een chronische ontsteking van de luchtwegen, deze ontsteking komt in verschillende vormen voor |
479 |
Autigym of ………Een auti in de gym!
Een onderzoek naar manieren om leerlingen met a.s.s. tijdens de les bewegingsonderwijs taakgerichter met de groep te laten meedoen. |
638 |
Bewegen op school met het syndroom van Down
|
714 |
Goalball: een sport voor iedereen!!!
Eén van de weinige teamsporten voor visueel gehandicapten is goalball. Oefenstof - regels |
736 |
Invloed van speeltijd op het gedrag van kinderen met ADHD.
Nagaan wat het effect is van speeltijd op het gedrag van kinderen met en zonder ADHD tijdens de les. |
506 |
Onderzoek (Nederland): Beter bewegingsonderwijs voor leerlingen met ernstige gedragsproblemen en/of psychiatrische problemen.
In hoeverre is er een verband tussen het gedrag van de kinderen en de groepsindeling? In hoeverre is er een verband tussen het gedrag van ADHD kinderen en de bewegingssituaties. (bij voorbeeld: drukke/uitdagende situaties of juist niet) ... |
466 |
Praktijkboek voor motorische remedial teaching (MRT ) - het bestand is 9MB en beslaat 201 pagina's
Het boek is opgebouwd uit drie delen:1) theorie van de oefeningen - 2)het signaleren van motorische problemen - 3)de oefeningen ( U kunt deze oefeningen gebruiken om specifiek en op maat te trainen.) ... een aanrader !!! |
630 |
Rolstoelen geen bezwaar!
Leerlingen in een rolstoel in het reguliere bewegingsonderwijs.In deze scriptie wordt er gekeken naar de aanpassingen die gemaakt kunnen worden tijdens de lessen tikspelen en stoeispelen. |
784 |
Simulatiespelen als middel om het begrip handicap te duiden tijdens de les Lichamelijke Opvoeding.
Het eindwerk bestaat uit een theoretisch en een praktijkgedeelte. In het eerste deel worden de drie meest voorkomende handicaps (visuele, auditieve en motorische) toegelicht. |
532 |
Spel bij speciale kinderen.
De spelontwikkeling van een visueel verstandelijk gehandicapt kind. |
529 |
TEACCH in beweging
Een onderzoek naar het effect van TEACCH(= Treatment and Education of Autistic and related Communication handicapped Children) op de gedragingen van kinderen met een autisme spectrum stoornis tijdens de bewegingsles. |
493 |