Bewegingsonderwijs: uitwerking 2 kerndoelen ( NL ) voor het lager onderwijs.
Deze 2 kerndoelen worden dmv van leerlijnen over verschillende bewegingsactiviteiten uitgewerkt. Een aanrader. |
1179 |
De leerlingen doorlopen het vak lichamelijke opvoeding.
Deze Nederlandse publicatie kan in scholen een rol spelen om in sectie-verband aandacht te besteden aan Doorlopende Leerlijnen. Ook de vakgroepen L.O. in Vlaanderen kunnen hieruit belangrijke informatie vinden/gebruiken. |
1029 |
Mogelijke opdrachten voor de vakwerkgroep lichamelijke opvoeding.
|
1102 |
Ongevallen in de les lichamelijke opvoeding: zo gebeuren ze en zo voorkom je ze
In de turnzaal - In de sporthal - Op het sportveld - In het zwembad |
648 |
Quick Scan J-score voor scholen.
Deze quick scan "meet" het sportieve klimaat in de school. Een score die iets zegt over de aantrekkelijkheid van zowel de "gymlessen" als de sportkeuzeactiviteiten op school. |
576 |
Vaktaal en Terminologie van de LO en de Sport
Ter info: Sports Media is geen voorstander van het gebruik van de typische afkortingen van de L.O. in de lesvoorbereidingen. Het voluit uitschrijven van de lesinhoud geniet onze voorkeur. |
722 |
Vakvisie ( uitgewerkt door de vakgroep L.O. van het Sint Vituscollege - NL )
Vakconcept - Fundamentele didactische vragen - Hoe legitimeren wij onze activiteiten? - Visies omtrent bewegen - Wat willen we met de activiteiten bereiken? - Onze vakdoelstellingen - Welke methodiek gebruiken we? - Wat verstaan we onder evaluatie? |
901 |
Voorbeeld van afspraken voor de lessen LO ( secundair onderwijs )
Dit model van afspraken( zowel voor jongens als meisjes ) is een contract waarbij de lln. zich engageren om dit contract op te volgen en bij niet naleving van het contract zij hiervoor de nodige consequenties moeten dragen = leren responsabiliseren |
987 |
Voorbeeld van afspraken in verband met de les lichamelijke opvoeding
Afspraken in verband met de les lichamelijke opvoeding voor de studierichtingen: - T.S.O. Lichamelijke opvoeding en sport - A.S.O. Sport + Sportwetenschappen |
793 |
Voorbeeld van een raamplan L.O. voor TSO - BSO
Het raamplan moet een flexibel werkinstrument zijn ter ondersteuning van het onderwijsproces met als doel: optimale leerlijnen aanbieden volgens het niveau van de klassen en waarbij de creativiteit van de leerkracht centraal staat. |
1308 |
Voorbeelden van toetsen en evaluatie ontwikkelen
Er werd een stramien ontwikkeld voor de praktische opdrachten waarbij een en hetzelfde formulier gebruikt kan worden. |
1625 |
Voorbeeld uitwerking van een vakrapport voor L.O.
Praktijk - vaardigheden - eindresultaten en jaarcijfer. |
1695 |
( Introductie ) Werkboek Vakwerkplanontwikkeling.
Het werkboek is gemaakt om je te helpen bij het ontwikkelen van een vakwerkplan voor het vak lichamelijke opvoeding. Het werkboek is geschreven voor elke sectie lichamelijke opvoeding, die op een planmatige manier de onderwijsvernieuwingen wil invoer |
759 |
Voorbeeld van een vakwerkplan (Nederland)
Aansluitend op de link " Werkboek vakwerkplan( Nederland)" - zie hieronder - hierbij een voorbeeld van een vakwerkplan. |
889 |
Werkboek Vakwerkplanontwikkeling (Nederland)
Door het volgen van de diverse stappen in het werkboek, word je geleid langs de belangrijkste inhoudelijke beslissingen en afspraken die worden vastgelegd in een vakwerkplan (voor onder- en bovenbouw en de diverse onderwijstypen ). |
671 |