Aqua-ritmisch bewegen ( eindwerk )
Het eerste deel van dit eindwerk behandeld de theorie over welke activiteiten er kunnen worden uitgevoerd in het zwembad op muziek.In het tweede praktische deel worden enkele activiteiten voorgesteld die toepasbaar zijn voor ritmische zwemlessen. |
490 |
Artikel "Zelfontdekkend leren op de klimwand"
Klimmen is immers meer dan "omhoog en ook weer omlaag". Er bestaan talloze recreatieve spelvormen zoals "Mastermind", het "Zweeds loop en klimspel" of "Levend Ganzenbord". |
538 |
Atlas van de sporten.
Encyclopedische beschrijving van de sporttakken en hun disciplines. |
514 |
Badminton: Observatieprotocols.
Over observatieprotocols voor badminton - die zowel het technische als tactische principe van badminton behandelen - die we kunnen gebruiken in het onderwijs. |
556 |
Basis Catamaran zeilen
Onderdelen van een catamaran benoemen - inzicht in de windroos en de zeilstanden - op- en aftuigen - voorrangs- en veiligheidregels - starten en aankomen - oploeven en afvallen - overstag en gijpen - op- en afkruisen. |
450 |
Basketbal op school
In deze praktijksessie ligt de klemtoon op een spelgerichte aanpak voor het onderwijzen van spelen en sportspelen en de wijze waarop je transfer kan optimaliseren in je onderwijspraktijk. |
526 |
Bewegen op muziek
De sessie bestaat uit twee luiken: een algemeen luik dat je toelaat om te bewegen zonder behoefte aan danservaring en muzikale scholing, naast een luik dat reeds de stap zet naar elementaire dans. |
495 |
Cursustekst: Bewegingsrecreatie: Kleuterturnen
De specifieke (want sterk leeftijdsgebonden) methodische en didactische tips zullen als een rode draad doorheen de cursus aangebracht worden d.m.v. "kijkwijzers". |
510 |
Danstermen & Voetposities.
Om een beetje wijs te worden uit alle termen hebben we hier een klein 'C&W dansterm woordenboek' gemaakt. |
479 |
De drempels voor Turkse en Marokkaanse meisjes om te gaan sporten ( een scriptie uit Nederland)
1. Wat zijn voor Turkse en Marokkaanse meisjes van 12 tot en met 18 jaar de achterliggende redenen om niet te sporten? 2. Welke concrete drempels om te sporten werpen de achterliggende redenen op? 3.Wat zijn mogelijke oplossingen voor dit probleem? |
441 |
De motorische ontwikkeling stimuleren bij 5-jarige kleuters via bewegingslessen met klein materiaal.
Omdat het groot materiaal in aankoop vrij duur is, kan hier worden aangetoond dat je ook met klein en alternatief materiaal de psychomotorische ontwikkeling bij kleuters kan stimuleren. |
493 |
Didactische aanpak van Rope Skipping
De verschillende delen van een Rope Skipping les - Lesvoorbereidingen voor een initiatieles Rope Skipping - voorbeeld test Rope Skipping - Brevet Rope Skipper. |
1273 |
Didactiek nieuwe schoolslag lagere school
Techniek - didactiek - didactische werkvorm voor zelfstandig werk |
480 |
Handig turnen met kleuters ( eindwerk)
In het theoriegedeelte van dit boekje worden er tips en advies gegeven in verband met kleuterturnen. Het praktijkgedeelte van dit boekje geeft een extra woordje uitleg over de open omloop. |
511 |
Het integreren van fietsen als bewegingsactiviteit in de les LO.
Er staat in te lezen op welke manier je als leerkracht samen met je leerlingen toffe en interessante fietslessen kan beleven. Met een 8-tal uitgewerkte lesvoorbereidingen. |
493 |
Hoe weet je wie de winnaar is?
Hoe meet je de tijd? - Waar zet je de tijdwaarneming neer? - Hoe werkt de tijdwaarneming bij de start en de finish? - Hoe werkt een sensor? |
817 |
Het belang van betrokkenheid in de lessen lichamelijke opvoeding.
In dit eindwerk zal verder duidelijk worden hoe we betrokkenheid kunnen verhogen bij de leerlingen. Dit is zeer belangrijk als we leerlingen optimaal willen laten leren. |
468 |
Het vernieuwde sportspelconcept bij voetbal.
Recente ontwikkelingen in de doelstellingen van het sportspelonderwijs zorgen voor een spelconcept waarbij niet zozeer het oefenen maar vooral het spelen van afgeleide voetbalachtige spelen centraal komt te staan. |
450 |
Kleuters en grootouders samen laten bewegen ( eindwerk )
Kleuters zijn graag bewegend bezig. Ze ontdekken allerlei nieuwe bewegingsvaardigheden door te experimenteren en door te herhalen. Ook voor senioren is beweging zeer belangrijk. Het voornaamste doel hierbij is om de lichamelijke fitheid te behouden |
443 |
Korfbal in het bewegingsonderwijs.
Een reader voor studenten op de sportopleidingen.Een handreiking hoe met behulp van simpele oefenstof op een eenvoudige manier korfbal geleerd kan worden.U heeft, middels deze reader, een goed hulpmiddel in handen om ook korfballes te gaan geven. |
487 |