Beoordelen in de atletiek.
Het onderzoek is gebaseerd op het aanpassen van een bestaande normering op het voortgezet onderwijs. Aanleiding van het onderzoek is de discussie die vaak ontstaat over de eisen die aan leerlingen worden gesteld met betrekking tot de bewegingsnormen. |
1646 |
Een visie over evalueren.
Leerlingen evalueren om hun leren en ontwikkeling te ondersteunen (basisonderwijs - VVKBaO ). |
676 |
EVALUEREN: meer dan alleen maar punten geven, een visie!
|
912 |
Fysieke proeven 2de & 3de graad S.O. - meisjes & jongens
In het begin van het schooljaar wordt een beginprofiel opgesteld van de conditie van de lln. ( afname testen). Leerlingen met zwakke resultaten krijgen een trainingsplan voor het ganse schooljaar.Einde schooljaar: afleggen proeven als examenleerstof. |
915 |
Het Leerlingvolgsysteem - motoriek: een objectieve manier van beoordelen ?
Hoe kan ik met behulp van een instrument zorgen voor een zo eerlijk mogelijke wijze van beoordelen van de prestaties van de leerlingen op het gebied van motoriek ( MRT )? |
846 |
Hulpmiddel voor een manier van beoordelen bij L.O. ( Nederland )
Hulpmiddel voor een manier van beoordelen bij L.O. voor leerlingen tussen de 15 en de 18. De uitdaging is om betekenisvolle instrumenten en programma's te ontwikkelen waarmee leerlingen reflecteren op hun sportkeuzeproces. |
896 |
Jeugdvolleybal en meten.
"Maak meetbare zaken niet belangrijk, maar maak belangrijke zaken meetbaar". Om resultaten te verbeteren is het belangrijk om regelmatig te meten. |
629 |
Mogelijke aandachtspunten voor het evalueren van de Flop
De aanloop, de afzet, de latpassage en de landing zijn deelbewegingen die in de praktijk als een vloeiende bewegingen moeten verlopen. Het verbeteren van de hier gekozen techniek van de Fosbury-Flop, het daarmee hoger springen, is het doel. |
798 |
Mogelijke aandachtspunten voor het evalueren van het verspringen
Beoordelingscriteria verspringen met een hurktechniek. |
923 |
Praktijkboek voor motorische remedial teaching ( 201 pagina's - 9MB )
In deel 1 krijgt u enige informatie over de achterliggende theorie van de oefeningen.In deel 2 is een aantal signaallijsten opgenomen om het signaleren van motorische problemen te vergemakkelijken. Tot slot vindt u in deel 3 de oefeningen. |
573 |
Praktijkonderzoek: Peer assessment in de lichamelijke opvoeding.
Het beoordelen van lln. is belangrijk om het leerproces van leerlingen te sturen, het niveau van de leerlingen te bepalen, het onderwijs en de kwaliteit ervan te evalueren en om lln. te kunnen selecteren voor overgang naar een nieuw schooljaar. |
649 |
Tabel atletiekprestaties ( 12 jaar – 18 jaar )
Werponderdelen: speerwerpen, discuswerpen en kogelstoten. Looponderdelen: 60 en 100 meter sprint, 1500 meter, de Coopertest en de Dubbele Mijl. Springen: verspringen, hoogspringen, hink-stap-springen en polsstokhoogspringen. |
1502 |
Toetsvoorbeelden ( NL)
Visie over toetsing - badminton - basketbal - beweging op muziek - frisbee - hoogspringen - acrogym - karate - klimmen - kogelstoten - softbal - speerwerpen - springen ( turnen ) - atletiekprestaties - verspringen - volleybal |
1299 |
Voorbeeld van een toets " lichamelijke opvoeding" einde zesde leerjaar van het OVSG ( = koepelorganisatie van het stedelijk en gemeentelijk onderwijs)
|
655 |
Wat is Motorische Remedial Teaching? - het evalueren van bewegingen om achterstanden vroegtijdig te detecteren en wat er moet gebeuren om deze achterstand in het bewegen in te halen.
M.R.T. is d.m.v. het bewegen, werken aan achterstanden in de ontwikkeling van kinderen. Het uitgangspunt van M.R.T. is dat je kijkt naar de motorische ontwikkeling van de leerlingen, naar de wijze waarop ze verschillende bewegingen uitvoeren. |
494 |